Alla inlägg under september 2011

Av JAGJ - 12 september 2011 08:39

gomorron!

ska det vara så här..?? var är mina sovmornar?? upp kl 7 när man börjar jobba 14.. lämna stora killen i skolan 8,20, tillbaka till dagis 11,00 för att lämna lillpojken. Hinna plugga     lite innan jag åker till jobbet 13,30.. när skall man få göra som man vill... ligga kvar i sängen så länge man vill... och framförallt vakna när man vill utan att klockan   ska väcka en...


ha en underbar dag!!!   

Av JAGJ - 9 september 2011 10:10

Jill heter ja 50+ lyckligt gift me samma man i snart 30 år..."ska säja att de har inte alltid varit de !! men vi har jobbat oss igenom all skit..." å nu känns de bara bättre... född o uppvuxen på öckerö," o bor här gör ja fortfarande " men en längtan att bo ngn annanstans tränger sej på ? ja jobbar som omvårdn.personal o de har ja gjort längeeee... ja älskar mitt jobb me människor ,dom ger mej så mycke..o förhoppningsvis ger ja ngt tillbaka... de är en ny å spännande dag varje da... tre fantastiskt fina barn har vi   som har flyttat hemifrån alla tre, den siste bara för ngr dagar sen   de är faktiskt lite tungt... ett tomrum ...nu försvann allting.... å va gör vi nu här själva i vårat stora hus...japp de är livets gång å de är bara att gilla läget o fortsätta leeeeva... Ja blev MORMOR för tre år sen o de är nog de bästa som hänt mej   så nu kan vi få börja om fr början igen....tänk att få vara mä o se sina barnbarn växa upp kunna hjälpa till o stötta !!  de vill ja iallafall kunna göra..                                                                Vänner betyder mycke för mej.... promenader i bergen är skönt när man behöver en stund för sej själv.. uppkrypen i soffan mä en go bok är fantastiskt, ja älskar o läsa ,glömmer tid o rum    de va lite om mej... nu ska ja ut i bergen en sväng...innan de blir jobb i kväll !! ha en skön fredag..                                                   

Av JAGJ - 8 september 2011 18:49

Hej!

Tänkte det var dags att presentera mig nu! Angelica heter jag, är snart 30 år... har inte godkänt detta ;) känner mig fortfarande som 18. Vill dock inte vara det igen men känner mig inte äldre ännu. Född i Kungsbacka, underbara stad en vacker dag ska jag tillbaka dit! Bor sedan 5 år tillbaka på Öckerö. Har två helt underbara små killar på 6 och 3 år, två yrväder med mycket energi i kroppen. Hade önskat att man bara kunde ha liiiite utav deras energi. Är precis ny separerad från barnens far. Har flyttat in i en liten mysig lägenhet, med gammal charm, snart kanske jag även kan säga hem om den. Jobbar som undersköterska och på fritiden pluggar jag en vidare utbildning för oss undersköterskor. Har läst 2,5 år snart, är inne i sluttampen, examensarbetet och försöker hitta motivation till att få färdigt det men det finns så mycket annat att göra och tänka på. Men torsdag vecka 43 kommer att bli en glädjensdag! Då är det över!! :) På fritiden hinner jag inte så mycket mer än att vara med mina barn, plugga, tränar barn från 8 år och uppåt i friidrott. Vi har precis startat upp en förening här ute, detta känns så otroligt härligt och roligt, tränande friidrott själv i nästan 10 år. Sen försöker jag att hitta tid till att träna själv med, älskar spinning, body pump och att vara ute å springa. Behöver träning utan att man måste tänka så mycket, gör ju det ändå. Är en väldig periodare när det gäller träning, blir väldigt fokuserad på det en period så det nästan äter upp mig. Det blir koständring, inget onyttigt, pulver, vägning, ja rubbet... är den som aldrig blir nöjd utan måste bli lite bättre hela tiden, har inte riktigt förstått det där med god enough.

Ja vad ska man säga mer?? Är en väldigt velig person, vet inte riktigt vad jag vill med mitt liv just nu, varken jobb eller med karlar. Det finns ju så många fina killar, tyvärr egentligen bara en riktigt fin. Har alltid haft mycket killkompisar, mycket lättare än med tjejkompisar dom sticker alltid en i ryggen. Killar är ärliga och man kan vara sig själv.. Har dock försökt att lova mig själv eller intala mig själv att jag behöver en paus från män just nu för att hitta tillbaka till mig själv.


ja detta är lite om mej... :)


Av JAGJ - 8 september 2011 09:54

Kolla in den här tjejens sköna moves

 

Störtskönt att vara så här bekymmersfri. man blir lycklig bara av att titta på henne. Barn och djur har den effekten på oss människor.  

Av JAGJ - 5 september 2011 09:42

Har ni hört talas om Rolighetsteorin?

Det är ett känt bilföretag som utlyst en tävling, där delatagarna skall försöka påverka människor att göra andra val genom att göra det roligare för dom att välja just det som gynnar miljön och människan.

Rolighetsteorin tycker jag skulle bli ett vedetaget begrepp, det kunde gott användas i fler syften som ex skola, jobb, städning, matlagning, motionsrundan, mm jag skulle nog kunna komma på tusen saker som skulle kunna bli roliga även om jag inte vet hur det skulle kunna bli det. Här kommer två av bidragen. titta och begrunna och hör gärna av er om ni kommer på hur man kan göra andra vardagssysslor kul.


Av JAGJ - 4 september 2011 20:01

nära och kära

i dag har jag varit på gudstjänst i missionskyrkan här hemma. fantastisk musik, djuvliga sånger och man tankas lite som människa när man avnjuter allt som spelas och sjungs men.............

jag kan inte låta bli att sitta där och tänka på somalier som våldtas, hemlösa som måste sova i trappuppgångar och döva sig med droger och alkohol, människor som far illa, blir utsatta  för våld och terror, gamla som är ensamma och ledsna.

Var är du i deras liv Gud?

jag tackar ofta för mitt och mina men har ändå svårt att förtå orättvisorna.  

vi måste hjäpa varandra, jag gör alldeles för lite för andra men min vission är att jag skall försöka göra mer, både genom ord och gärning.

Döm inte människor, varken av ursprung, utseende, klädsel, sexuell läggning, ålder eller hudfärg.

Uppskatta olikheter, tänk om alla varit likadana men hjälp dom som har det sämre än du själv.

Ge ett leende, ett ord, en hjälpande hand eller bara finns till hands.Det finns änglar här på jorden, jag känner några. Hos dom kan jag hämta kraft och inspiration. Tack för att ni finns   




Här kommer ett litet skojigt klipp ang relationer

man kan skoja om allt, humor är fantastiskt!

fånga dagen, vårda er själva, varandra och andra.

  

Av JAGJ - 1 september 2011 09:59

Tordag

när man är ung och kär är det lätt att man anpassar sig. jag läste en artkel igår i en tidning om att man skall ställa större krav när man väljer livspartner. lätt att säga, oftast är man kär, blind och döv. men jag vill ge ett litet råd: Anpassa dig inte för mycket, försök behålla din personlighet, dina intressen, vänner och ditt liv. se till så att det finns tid och plats för dig att bara få vara den du är. Annars är risken överhängande att du senare i livet får börja leta efter dig själv igen.

många lever separerade och många har blandfamiljer och det tycker jag att man skall se som possetivt. då tar folk ansvar för sina liv och stannar inte kvar i något som kanske både är destruktivt och dött. man har bara ett liv här på jorden och vi är alla värda ett bra liv.

här kommer ett roligt klipp med sötaste björn som försöker förlika sig med singellivet.

love you


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards