Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Människor = Vänner?

Av JAGJ - 12 september 2011 09:39

Detfinns massor av människor i vår närhet. Släkt, grannar, arbetskamrater och vänner. En del väljer vi med omsorg, en del ramlar man bara på och en del finns där av naturliga själ. Alla vi känner är inte vänner, kompisar eller ens någon vi tycker om. vad är en vän? och vad heter det när man "känner" någon men inte känner att det är en vän.

Jag har valt ut några som jag kallar för vänner, sedan har jag har en del gamla kompisar och jag har människor som står mig så nära att de är mer än vänner ex min älskade familj.

Men är det okej att ha människor runt sig som man inte vill kalla vänner, som man bara vet vilka dom är, hejar på, pratar med, jobbar med men som man inte vill ha något mer med att göra. Det kanske inte ens spelar mig någon roll vad de tycker om mig.

Jag blir fasinerad av de som har närmare tusen vänner på FB. Hur orkar dom? men jag har kommit på att en del har vänner på FB som dom inte ens hejar på ute men det är okej att läsa om vad grannen skall äta till kvällsmat eller att någons barn gjort någon fadäs. missbedöm mig inte, jag älskar FB men jag försöker att inte bli en vänsamlare. jag försöker också att inte bry mig så mycket om vad människor tycker om mig, huvudsaken är att jag har mina nära vänner, som jag älskar att hänga med

 

förutom mina bästa vänner har jag lärt känna ett gäng underbara människor genom min hund. när jag var ute på promenad en morgon för ca 1,5 år sedan mötte jag en man som bjöd med mig på hundpromenad. det var ett gäng hundentusiaster som träffades varje morgo vid åtta på ett och samma ställe. nu har jag varje ledig morgon träffat detta underbara gäng. det är en man i 65 års åldern som är bland de snällaste jag mött, det är en man som är konstnär på heltid och helt underbar att prata om allt med, han har det vackraste språket man kan tänka sig, där är en man som är halvtid på sjön och är en riktig livsnjutare, en kvinna som varit med om allt och har mycket intressant att berätta om, sedan är det några som kommer då och då. vi går nere vid havet i maklig takt och disskuterar allt. politik, hundar, konst, tro, fiske, sjukdommar, natur, våra liv och mycket mycket mer.

Detta är människor som jag antagligen inte ens lagt märke till annars, vi är en udda blandning men vi har fantastiskt trevligt.

Det fins massor av människor där ute som kan vara helt fantastiska individer som kanske kan bli din vän för livet. Döm inte efetr utsidan, det är alldelas för lätt. Det finns en sång som börjar

- det finns så många sköna människor, som liksom aldrig kommer fram. Som böcker i ett bibliotek som bara står och samlar damm............

jag tror att vi var och en skall ta på oss att ta ner en bok i taget, damma av den, öppna den och se om det intresserar oss, om inte ställer vi snällt tillbaka den och låter någon annan läsa den istället.

  

välj era vänner med omsorg, men ge även den du inte tror passar dig en chans, det kan visa sig bli din bästa vän. var trygg med att alla behöver inte älska dig, det räcker att några gör det för skall du älskas av alla måste du göra om dig hela tiden och då tappar du bort dig själv. Du är bäst på att vara dig själv och riktiga vänner älskar dig som du är.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av JAGJ - 8 november 2011 22:21

hittade lite roliga skyltar  bara titta och njut     Den här sitter nog vid stans populäraste bar????   här är det ord och inga visor.....   hmmmm........ eller voff kanske det heter?   tur att det finns instruktioner, hur...

Av JAGJ - 6 november 2011 17:56

Är kroppen själens spegel eller tvärtom, är själen kroppens? jag tror på det första alternativet   Men tanken på det andra alternativet är rolig att leka med. Ju snällare, trevligare, gohjärtad och sund i tanken du är ju vackrare bli ditt yttre. ...

Av JAGJ - 17 oktober 2011 09:47

   

Av JAGJ - 15 oktober 2011 18:27

vi hade en disskussion om att var annorlunda häromdagen på långpromenaden. Genast är det utlänningar och homosexuella som blir samtalsämnet. Det känns som människor är rädda för människor som inte är som dom själva. Det vi är rädda för vill vi ha b...

Av JAGJ - 29 september 2011 16:26

på radiokanalen mix megapol hade de förr ett inslag som hette fel man på fel plats! detta har jag funderat över... tänk vad man möter folk överallt som verkligen är på fel plats... ofta möter man dem i sitt arbete. Arbetat på mitt gamla jobb två pass...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards